Ohjaus- ja viestintäkoulutusta verkostolle

Järjestimme TAKKissa keskiviikkona 9.3.2016 TE-toimiston asiantuntijoille ohjaus- ja viestintäaiheisen koulutuspäivän. Päivän sisältöjä räätälöitiin Webropol-ennakkokyselyn tulosten pohjalta. Toiveissa oli työkaluja viestintään ja vuorovaikutukseen sekä erityisesti haastaviin asiakastilanteisiin. (Päivän ohjelman voit vilkaista tästä: TE-koulutuspäivän sisältö.)

Tilaisuuden alussa esittelimme Puhti – ohjauksen tahto ja taito -hankkeen sisältöä ja tavoitteita sekä kerroimme mm. käynnistetystä ohjausverkostotoiminnasta (Pirkanmaan ohjausverkosto). Tietysti esittelimme myös tätä TAKKin projektiblogia.

Koulutuspäivän varsinaisen sisältöosuuden aloitti psykoterapeutti, työnohjaaja, draamapedagogi Kirsikka Arkimiehen toiminnallinen luento, jossa perehdyttiin mm. sanattoman viestinnän merkitykseen ihmisten kohtaamisessa sekä statusten käyttöön ohjaus- ja asiakaspalvelutilanteissa. Näitä myös havainnoitiin ja kokeiltiin toiminnallisten harjoitusten kautta.

arkimies_2

Iltapäivällä työskentelyä jatketiin työpajoissa kahdeksan erilaisen case-tilanteen tiimoilta. Jokainen ryhmä käsitteli kahta casea tarkemmin, ja lopuksi tehtiin yhteinen esittely ja yhteenveto ratkaisuideoista sekä keskusteltiin tilanteista. Työpajojen ideana oli hyödyntää aamupäivän luennon sisältöjä tilanteiden ratkomisessa eli pohtia, miten viestinnän ja vuorovaikutuksen keinoin sujuvoitetaan erilaisia ohjaustilanteita.

Tätä koulutuspäivämallia muokataan vielä osallistujien palautteen pohjalta. Toteutamme tästä myös teemakoulutuksen TAKKin kouluttajille osana ajatushautomotoimintaa syksyllä 2016.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s