Kuulumisia digioppimisen ilmiöiden ääreltä

TAKKin Puhti-tiimi osallistui OPH:n Digioppimisen areenaan 7.-8.12.2017 Helsingissä Messukeskuksessa. Torstaina kuultiin kiintoisia avauspuheenvuoroja Jukka Tulivuorelta ja Olli-Pekka Heinoselta.

slush

op_digi

Olli-Pekka Heinonen nosti esiin myös Suomidigi.fi-palvelun – kannattaa tutustua sivustoon, jos ei vielä ole tuttu: ”Suomidigi-palvelun tavoitteena on tukea julkisen hallinnon organisaatioita palvelujensa digitalisoinnissa. Täältä löydät uusinta tietoa ja parhaita käytäntöjä, saat työkaluja omaan kehittämistyöhösi sekä voit kysyä ja jakaa osaamista muiden kanssa.”

Esko Kilpi avasi keynotessa erittäin mielenkiintoisesti työn muuttumisen näkökulmia. Näin hanketyön näkökulmasta esimerkiksi verkostojen merkitys korostui selvästi tulevaisuuden osaamisen kannalta.

kilpi.jpg

Toiminta-areenoilla oli monenlaisia näkökulmia digioppimiseen. Puhti-tiimi osallistui esimerkiksi työpaikalla tapahtuvan oppimisen tukemiseen ja osallistamiseen digivälineillä sekä johtajuuteen pedagogisessa muutoksessa. Myös Pekka Peuran ja Aki Luostarisen Case: Startup High School oli erittäin kiinnostava ja konkreettinen tutustumisen kohde.

joht

Perjantaina tiimillä oli oma ständi/kokeilupiste kokeiluareenalla salissa 102 otsikolla ”Suunnistusta digimaailmassa – yhdessä yli digikynnysten!” Esittelimme henkilöstön digiosaamisen kehittämisen digityöpajamallia, ja konkreettisesti pisteellä sai kokeilla VR-työturvallisuussovellusta, Green Screen -kuvausta ja -videointia ja erilaisia sovelluksia.

kynnyslopputwiitti

Tiimin kokeiluareenan työpisteet löytyvät myös meidän blogista!

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s